جمعه, 31 ارديبهشت 1400 12:03

جواز تاسیس

نوشته شده توسط ایمان
این مورد را ارزیابی کنید
(8 رای‌ها)

جوازی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکتها) از مراجعی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) - سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی – وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولیدات و صنایع کشاورزی و غذایی – وزارت کشور در حوزه ان جی او و احزاب – وزارت کار و تعاون در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی برای انجام فعالیت های تولیدی ، صنعتی و اقتصادی داده میشود .

جواز صنایع ،معادن و تجارت(صمت)؛ صرفا جهت احداث و راه اندازی کارگاه های تولیدی و یا کارخانه ها اخذ میگردد و جهت تولید محصول بایستی بسته به نوع محصول ، مجوزها و استانداردهای مورد نیاز گرفته میشود و برای ابطال جواز تاسیس بایستی یا شخص دارنده جواز تاسیس درخواست کند یا مهلت اعتبار جواز منقضی گردد و خود به خود جواز بی اعتبار و باطل گردد.

شایان ذکر است که جهت اخذ جواز بایستی کالاهایی که باهم سنخیت دارند در آن جواز ذکر شوند چراکه هرکالا دارای یک کد میباشد که باید این کد ها باهم مرتبط باشند .

نکته بعدی که حائز اهمیت میباشد اینکه ، هر شخصی با شماره ملی خود فقط یک مرتبه برای گرفتن جواز میتواند اقدام به ثبت نام در سایت نماید. باتوجه به این مطلب که جواز تاسیس قابل انتقال به افراد دیگر میباشد، یک شخص میتواند برای انجام فعالیت اقتصادی یا تولیدی یا صنعتی خود اقدام به گرفتن یک جواز نماید و برای فعالیت های دیگر ، اقدام به خرید جواز از یک شخص دیگر نماید.

جواز تاسیسی که از وزارت صمت اخذ میگردد حدودا 10 الی 20 روز و جواز تاسیسی که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذ میشود 40 الی 70 روز و جواز تاسیس که از وزارت کشاورزی اخذ میگردد 20 الی 30 روز زمان میبرد .

یکی از مواردی که در این مقاله نیاز به ذکر آن احساس میشود آن است که جواز تاسیس از تاریخ صدور فقط یکسال اعتبار دارد و پس از اینمدت قابل تمدید میباشد و چنانچه برای تمدید جواز تاسیس تقاضا صورت نگیرد ، جواز معتبر نمیباشد و باطل میگردد.

 

 

خواندن 991 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 29 مرداد 1400 15:30